12 Ağustos 2015 Çarşamba

Vadesi Geçmiş Alacaklar ve Varlık Yönetim Şirketleri!

Vadesi Geçmiş Alacaklar ve Varlık Yönetim Şirketleri!
            07.08.2015 tarihli Dünya Gazetesinde Ece Ceyhun’un Varlık Yönetim Şirketleri Derneği Başkan Yardımcısı Hilmi Güvenal kaynaklı haberine göre,
            Varlık Yönetim Şirketleri, Banka, faktoring ve leasing sektörü dışında Telekom, Elektrik, Doğalgaz ve Su işletmelerinin alacak yönetimini de üstlenmek istediklerini belirtmiş.
            Bu miktarda büyük bir alacak elbet Varlık Yönetim Şirketlerinin iştahını kabartırken, asli görevi elektrik ticareti ve bu ticaret sonucunda doğan alacakları tahsil etmek olan elektrik şirketleri de, nasıl olsa bu sorunlu alacakları Varlık Yönetim Şirketlerine satarak rahatlamayı düşünüyor olabilirler.        Buradaki asıl sorun, sorunlu alacağın tanımında olmalı, zira elektrik şirketlerindeki alacaklar banka veya leasing alacaklarına pek benzerlik göstermemektedir.
            Doğru hesaplanmış bir alacak mı sorunlu hale gelmiş yoksa hesaplaması sorunlu olan alacak aynı zamanda sorunlu alacak mı olmuş, buna bakmak lazım, öyle ya;
            Bazı bölgelerde tesisat başına vadesi geçmiş fatura sayısı 20-30 hatta daha fazla sayılarla ifade edilebiliyorsa, ortada ciddi bir sorun var demektir.
Bu sorunlar bazı bölgesel etkenler, tüketicilerin müracaatlarına zamanında ve yeteri kadar tatmin edici cevap bulamaması, genel olarak tüketici memnuniyetsizliği yanında, işletme kusurlarından kaynaklanmaktadır.
Sorunlu hale gelmiş vadesi geçmiş alacakların, ister görevli şirketin kendisi isterse Varlık Yönetim Şirketleri tarafından tahsil edilebilmesi için, önceden sorunlu üretilmiş faturaların düzeltilmesi ve Perakende Satış Sözleşmesi ve eklerinin yönetmeliğe uygun hale getirilmiş olması gerekir.
Tüketici sözleşme dosyalarının düzenli olup olmadığı, gerekli bilgi ve belgelerin dosyada bulunup bulunmadığı oldukça önemlidir, özellikle kırsal bölgelerde aynı Ad ve Soyadı taşıyan birden fazla kişinin olduğu durumlarda, sözleşme dosyası eksik düzenlenmiş ve tüketicinin T.C. Kimlik bilgisinin alınmış olmaması durumunda, Varlık Yönetim Şirketleri alacağı kimden nasıl, tahsil edecekler diye soru işaretleri de bulunmaktadır,
Her şeye rağmen ayda bir defa sayaç okumak için, şayet tüketicinin vadesi geçmiş borcu varsa ki burada bahsettiğimiz sorunlu alacak olduğuna göre vadesi geçmiş olduğu varsayımı ile, ayda bir defa kesme ihbarnamesi ve bir defa da elektrik kesme işlemi için olmak üzere toplamda üç defa Elektrik şirketinin yerel organizasyonları tarafından ziyaret edilen abonenin durumunu en iyi şekilde Elektrik şirketi bildiği halde sorunlu alacakların Varlık Yönetim Şirketlerine satılması ayrı bir görüştür.
Elbette kronikleşmiş bazı sorunlu alacakların Elektrik şirketlerinin Hukuk birimleri veya Varlık Yönetim Şirketleri aracılığı ile tahsili mümkündür, ama genel olarak bakıldığında sorunlu alacakları en hızlı şekilde tahsil edebilecek olan Elektrik Şirketlerinin kendisidir. Önemli olan Şirketlerin sorumluluk alanında hangi İlde, hangi İlçede ve hangi mahalle veya bölgelerde nasıl bir strateji izleneceğinin tespiti ile uygulamasından ibarettir.
Saygılarımla
Coşkun Tezel

coskuntezel44@gmail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder