Reaktifler Şirketten!
Ülke Genelinde 81 il ve birçok
ilçede zincir marketleri olan bir şirketin her nedense bir elektrik dağıtım
bölgesinde, Dağıtım şirketinden kaynaklanan Reaktif bedel sıkıntıları bitmek
bilmiyor.
Tüketicinin
bir dağıtım şirketi lisans bölgesinde hizmet vermek için kiraladığı iş yerinde
hazırlayarak onaya sunduğu tadilat projesi yetkili Dağıtım şirketinin onayı
sonrasında, projeye uygun tadilatını
(kompanzasyon panosu ve rölesi dâhil) yaparak sözleşme yapmak için ilgili Dağıtım
şirketine müracaatı neticesinde,
İlgili dağıtım şirketi yetkilileri tesisatı
yerinde kontrol ederek abonelik işleminde bir sakınca olmadığı belirtmeleri
sonunda, tüketici temsilcisi Dağıtım şirketinin tespit ettiği güç üzerinden fark
bedellerini ödeyerek, sözleşmesini imzalamış,
Buraya
kadar her şey çok güzel gidiyor gibi görünmesine rağmen, Tüketicinin sözleşme
gücünün reaktif ölçüm sınırı üzerinde olduğu sözleşmede görüldüğü halde,
Ayrıca Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri
Yönetmeliğinin 39.maddesinin 5.fıkrası; (Reaktif enerji miktarını ölçmek üzere gerekli sayaç, ilgili
mevzuata göre reaktif enerji tarifesi uygulanacak tüketiciler için dağıtım
şirketi tarafından tesis edilir.) hükmüne rağmen,
Yetkili Dağıtım şirketi tüketici
tesisine, aktif ve reaktif tüketimleri ölçebilecek bir sayaç yerine, sadece
aktif tüketimi ölçebilen bir sayaç taktığı için;
Tüketicinin sadece kompanzasyon panosu
tesis etmesi dışında, Reaktif Güç Rölesi verilerine göre hiçbir reaktif oran
aşımı söz konusu olmadığı halde, Tüketim tahakkukunda kullanıcı tesisinin
bağlantı gücü reaktif sınır üzerinde olduğu, fakat reaktif ölçüm olmaması
nedeniyle, tüketiciye aktif tüketimin % 90’ı oranında reaktif enerji bedeli
hesaplanmaktadır.
Bu kadar yoğun müşteri hizmetlerinin
yapıldığı bir işletmede hatalar veya yanlışlıklar olabilir, ama şirketin olaya
bakış açısı ise tüketiciyi mağdur etmektedir.
Bahsedilen bu tüketici, serbest
tüketici olarak son kaynak tedarikçisi yerine başka bir tedarikçiden enerji
almakta ve e fatura mükellefi bulunmaktadır. Peki, bu neyi değiştirir
diyeceksiniz elbette haklısınız, ama
Tüketicinin itirazları sürekli
olarak son kaynak tedarikçisi şirket tarafından uyduruk gerekçelerle
reddedilmektedir. Aslına itiraza konu sorunun çözümü oldukça basit olmasına
rağmen, tüketicinin ilgili şirkete keseceği iade faturası sonucunda son kaynak
tedarikçisi şirket kendi arasında bir iki küçük işlemle sorunu çözebilir ve
müşterinin de mağduriyeti giderilmiş olur.
Ama bazı dağıtım şirketi
yetkilileri;
Zamanı, Kamunun sektörde tekelci
konumunda olduğu 1980’lerde
Kendilerini ise; her yaptıkları ile
söylediklerini kanun olarak algıladıkları için;
Bir
taraftan tüketiciler mağdur edilirken, diğer taraftan kendi şirketlerine zarar
vermektedirler, bu aşamada sorun çok daha rahat ve tazminatsız çözülebilecek
iken,
Yarın
bu konunun adalet huzurunda çözümünde en azından fazla tahsil edilen bedeller
faizli olarak geri ödenecek iken belki de tazminat ödemesi de gündeme gelerek kendi
şirketleri de zarar görmüş olacaktır.
Saygılarımla
Coşkun
Tezel
coskuntezel44@gmail.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder