Elektrik Satışında Promosyon Dönemi!
Elektrik enerjisi satışında rekabet dönemi daha tam
olarak sağlanamadan, tedarikçiler çeşitli kampanyalar ve promosyonlarla müşteri
edinme yarışına devam ediyorlar.
Kimi, cep telefonu veya tablet, başka biri bir aylık
elektrik faturasını karşılamayı taahhüt ediyorlar, ama gel gör ki sadece
promosyonlarla veya süslü broşürlerle müşteri kazanmak o kadar kolay olmuyor.
Mutlaka her şirket maliyetlerini ve verebilecekleri teklif
opsiyonlarını hesaplamışlardır, ama sorun sadece hesap yapmakla tamamlanmış
olmuyor, önemli olan yük profili uygun olan tüketicilerle sözleşme yapabilmek.
Hangi dağıtım bölgesinden, hangi sektör tüketicilerinden,
hangi tüketim limitlerinden müşteri kazanılacaksa;
Lisanslı Tedarikçilerin, kendi şirketlerinin piyasadaki
bilinirliliği, şirket adına müşterilerle irtibat kuracak kişilerin seçimi,
nasıl bir organizasyona sahip olacakları, sektörde kendilerini öne çıkaracak
çalışma usul ve esaslarını,
Rakip tedarikçilerin durumları, rakip tedarikçi bölgesindeki
tüketicilerin memnuniyetsizliğinin sebepleri ile herhangi bir dağıtım
bölgesinde lisans almış tedarikçilerin potansiyel serbest tüketicileri kendi
portföylerinde tutabilme çabaları içindeki muhtemel uygulamalarına karşı kendi
geliştirecekleri yöntemlerin de bulunacağı,
Birçok soruların cevabını bulduğu bir stratejik planlama
ile belirlenmiş hedefler üzerinde yoğunlaşarak, farklı bir iş modeli beraberinde,
esnek ve dinamik bir organizasyon ile hareket etmeleri daha makul bir yöntem
olmaktadır.
Herkes elektrik kullanıcısı olmak zorunda diye rehavete
kapılmamak gerekiyor, herkes elektrik enerjisi kullanmak zorunda ama bir başka
gerçek ise şimdilik bir kısım kullanıcı ama ileride herkes kendi tedarikçisini
seçme hakkını kullanabileceği bir ortamda elektrik tüketicisi olacaktır.
Bu nedenle sektörde fark yaratmak için, farklı bakış
açısı geliştirmek ve en önemlisi ise tedarikçilerin ciddi bir CRM uygulaması
olması gerekiyor, aksi halde sistem çok yakında tıkanır, şayet bu hizmeti
yürütecekseniz, müşterilerinizi çok iyi tanıyor olmanız gerekiyor ki bu da
ancak uygun bir CRM ile mümkün olacaktır.
İki
ay öncesinde yeni tedarikçi ile sözleşme imzalamış ve başka tedarikçililer
ihalemize katılmış olsaydı bunlarla sözleşme yapmazdım çaresizlikten bunlarla
sözleşme imzaladım diyen tüketici yetkililerine bile rastladığımı burada
söylememe gerek olmadığı sanıyorum.
Bu kadar memnuniyetsizlik üreten tedarikçi ile bu kadar
memnuniyetsiz tüketicinin olduğu bir sektörde, başarılı olamamak için özel çaba
mı gerekiyor acaba?
Asıl sorun kendinizi doğru
konumlandırarak tüketiciye anlatmak ve tüketiciyi anlamanın, başarının anahtarı
olduğunu düşünüyorum.
Saygılarımla
Coşkun Tezel
coskuntezel44@gmail.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder