5 Ağustos 2015 Çarşamba

Elektrik Satışında Promosyon Dönemi!

Elektrik Satışında Promosyon Dönemi!
            Elektrik enerjisi satışında rekabet dönemi daha tam olarak sağlanamadan, tedarikçiler çeşitli kampanyalar ve promosyonlarla müşteri edinme yarışına devam ediyorlar.
            Kimi, cep telefonu veya tablet, başka biri bir aylık elektrik faturasını karşılamayı taahhüt ediyorlar, ama gel gör ki sadece promosyonlarla veya süslü broşürlerle müşteri kazanmak o kadar kolay olmuyor.
            Mutlaka her şirket maliyetlerini ve verebilecekleri teklif opsiyonlarını hesaplamışlardır, ama sorun sadece hesap yapmakla tamamlanmış olmuyor, önemli olan yük profili uygun olan tüketicilerle sözleşme yapabilmek.
            Hangi dağıtım bölgesinden, hangi sektör tüketicilerinden, hangi tüketim limitlerinden müşteri kazanılacaksa;
            Lisanslı Tedarikçilerin, kendi şirketlerinin piyasadaki bilinirliliği, şirket adına müşterilerle irtibat kuracak kişilerin seçimi, nasıl bir organizasyona sahip olacakları, sektörde kendilerini öne çıkaracak çalışma usul ve esaslarını,
            Rakip tedarikçilerin durumları, rakip tedarikçi bölgesindeki tüketicilerin memnuniyetsizliğinin sebepleri ile herhangi bir dağıtım bölgesinde lisans almış tedarikçilerin potansiyel serbest tüketicileri kendi portföylerinde tutabilme çabaları içindeki muhtemel uygulamalarına karşı kendi geliştirecekleri yöntemlerin de bulunacağı,
            Birçok soruların cevabını bulduğu bir stratejik planlama ile belirlenmiş hedefler üzerinde yoğunlaşarak, farklı bir iş modeli beraberinde, esnek ve dinamik bir organizasyon ile hareket etmeleri daha makul bir yöntem olmaktadır.
            Herkes elektrik kullanıcısı olmak zorunda diye rehavete kapılmamak gerekiyor, herkes elektrik enerjisi kullanmak zorunda ama bir başka gerçek ise şimdilik bir kısım kullanıcı ama ileride herkes kendi tedarikçisini seçme hakkını kullanabileceği bir ortamda elektrik tüketicisi olacaktır.
            Bu nedenle sektörde fark yaratmak için, farklı bakış açısı geliştirmek ve en önemlisi ise tedarikçilerin ciddi bir CRM uygulaması olması gerekiyor, aksi halde sistem çok yakında tıkanır, şayet bu hizmeti yürütecekseniz, müşterilerinizi çok iyi tanıyor olmanız gerekiyor ki bu da ancak uygun bir CRM ile mümkün olacaktır.
            İki ay öncesinde yeni tedarikçi ile sözleşme imzalamış ve başka tedarikçililer ihalemize katılmış olsaydı bunlarla sözleşme yapmazdım çaresizlikten bunlarla sözleşme imzaladım diyen tüketici yetkililerine bile rastladığımı burada söylememe gerek olmadığı sanıyorum.
            Bu kadar memnuniyetsizlik üreten tedarikçi ile bu kadar memnuniyetsiz tüketicinin olduğu bir sektörde, başarılı olamamak için özel çaba mı gerekiyor acaba?
Asıl sorun kendinizi doğru konumlandırarak tüketiciye anlatmak ve tüketiciyi anlamanın, başarının anahtarı olduğunu düşünüyorum.
Saygılarımla
Coşkun Tezel

coskuntezel44@gmail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder