26 Eylül 2015 Cumartesi

Elektrik direklerine alınan reklam, faturaya indirim olarak yansır mı?

Elektrik direklerine alınan reklam, faturaya indirim olarak yansır mı?
            23.09.2015 tarihinde birçok Ulusal Gazete A.A. kaynaklı haberlerinde EPDK Kuran Bayramı sonrasında, Elektrik Dağıtım Sektöründe,
Trafo binaları ve Elektrik direklerine reklam almak ve Dağıtım Şirketlerinin Kendi Bölgelerindeki Organize Sanayi Bölgelerine danışmanlık yapması gibi gelir yaratıcı çalışmalar yapacağını, elde edilen gelirin de bir bölümünün Dağıtım şirketlerinin faaliyet dışı geliri, bir bölümün de tüketicilerin faturalarına indirim olarak yansıtılacağı ifade edilerek,
Neredeyse tüm gazetelerde Elektrik Faturasında indirim başlığı altında verilmiş olmasına rağmen,
Elektrik Direkleri, Trafo Binaları ile cadde ve sokaklarda gördüğümüz dağıtım kutularına alınan reklam sayısı ve ücretleri Ülkemizdeki 21 Dağıtım Bölgesinde farklar oluşturacak, yerleşimi ve ticari potansiyeli daha yoğun bölgelerde hem daha fazla mekâna reklam alınacağı gibi, birim başına elde edilen gelir de yüksek olacaktır,
Bunun yanında birçok konuda kendine yeterli olmayan bazı dağıtım şirketlerinin bölgelerindeki OSB’lere nasıl danışmanlık yapacağı ise ayrı bir soru işareti olmaya devam ediyor, kaldı ki hizmet sunucusunun müşterisine ayrıca danışmanlık hizmeti vermesi ne kadar doğru bir karar olur bu da ayrı bir tartışma konusudur.
O halde reklam geliri yüksek olan bir Dağıtım Bölgesi, gelirlerini başka bölgelerle paylaşmayacağına ve, şayet faturalarda indirim yapılabilecek bir faaliyet dışı gelir oluşursa her şirket gelirini kendi bölgesindeki tüketici faturalarına uygulayacağına göre, o zaman farklı Dağıtım Bölgelerinde farklı oranda indirim uygulanabilecektir ki, bu uygulama da şu anda uygulamada olan ulusal tarife yapısına tamamen ters olacaktır.
Buna rağmen, Dağıtım Sisteminde kullanılan Elektrik Direği, Trafo Binası ve Dağıtım kutularında, konser ilanından açılış ilanına kadar akla gelen onlarca ilan tanıtım amacıyla fiili olarak yapıldığına göre, bu kullanımların sözleşmeye dayalı bir bedel ödemesi de gerekmektedir.
 Bu tanıtımların bir bedel karşılığında olması durumunda hiç olmazsa bu kadar lüzumsuz sebeplerle kullanılması engellenerek çevre kirliliği de önlenmiş olur.
Bu uygulama neticesinde Dağıtım Şirketlerinin elde edeceği faaliyet dışı gelirlerin tüketicilere yansıması çok kolay olmasa da çevre açısından faydalı bir uygulama olacağı da gerçektir.
Coşkun Tezel

coskun.tezel@akillisebekeler.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder