12 Şubat 2016 Cuma

Elektrik Ticaretinde Kartlar Yeniden Karılacak..!

Elektrik Ticaretinde Kartlar Yeniden Karılacak..!
            Türk Telekom KAP (Kamu Aydınlatma Platformu)’a yaptığı açıklamada “Bağlı ortaklığı TTES Elektrik Tedarik A.Ş.’nin Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu’ndan Tedarik Lisansı aldığını belirtmiştir.
            EPDK’nın 2016 yılı serbest tüketici limiti olarak belirlemiş olduğu 3.600 kwh/yıl limitini doldurmuş olup, sektördeki potansiyel serbest tüketici sayısının artmış olması bir yana;
            Özellikle dağıtım sektöründe faaliyeti olmayan mevcut tedarikçilerin,
            Güvence sorununu teminat mektubu veya Bankalar aracılığıyla DBS (doğrudan borçlanma sistemi) yöntemiyle çözebilen yüksek tüketimli tüketicileri portföylerine katmaya yönelerek,
Hedef tüketicilerinin yoğun olduğu bölgelerde acente veya bayilik organizasyonu gerçekleştirip, hedef tüketiciye ulaşma, güvence ve tahsilât sorunlarını çözememeleri nedeniyle serbest tüketici hakkı kazanmış olan, fakat daha düşük tüketime sahip tüketicilere çözüm sunamamış olmaları nedeniyle,
 Yeteri kadar potansiyel serbest tüketiciye ulaşılamamış veya tedarikçilerin yerel organizasyonlarının yeterli olmaması nedeniyle potansiyel serbest tüketicilerin tedarikçilere ulaşamaması nedeniyle elektrik ticaretinde rekabet tam olarak gerçekleşmemiştir.
Tam bu sırada, İnternet, Sabit ve mobil telefon hizmetleri yanında bireysel bilişim donanımları tedarik ederek çoklu endüstriyel tedarikçi konumunda olan ve Ülke geneline yayılmış olan binlerce acente ve yerel ofislerinin avantajlarını kullanabilecek bir potansiyele sahip olan Türk Telekom, bağlı ortaklığı pozisyonundaki TTES şirketi aracılığı ile oyuna girmesi ile;
Her noktadaki tüketiciye ulaşabilme imkânı yanında, mevcut müşteri portföyünden yararlanarak, düşük maliyetlerle tüm hedef kitleye uygun pazarlama imkânı,
Teklif verme, sözleşme imzalama ve ödeme konusunda tüketici davranışlarını belirleyen konularda, kendi acente ve ofislerini kullanarak kendileri lehine büyük bir avantaj sağlama,
Dünyada görülen örneklerde tedarikçi geçişleri en fazla küçük ölçekli tüketicilerde olduğu, fakat ülkemizde piyasa açıklık oranı % 85 üzerinde olmasına rağmen, elektrik ticaretinde serbestleşmenin hedeflenen noktaya gelememiş olması nedeniyle, sayıca çok fazla olan ve tedarikçiye erişim sorunu yaşayan veya gerek mevcut tedarikçisinden veya müşterisi olduğu son kaynak tedarikçisinden memnun olmayan bu büyük potansiyeli uygun bir pazarlama stratejisi ile portföylerine katabilme imkânı,
Şirketin piyasada bilinirlik ve piyasadaki imajı gibi,
Avantajlarını eylemlerine yansıtabilmesi durumunda, oluşacak tüketici geçişgenliği nedeniyle tüm tedarikçiler kendi konumlarını gözden geçirerek yeni arayışlara gidebilecekler ki, bunun neticesinde ise hem işini iyi yapan tedarikçiler hem de piyasa açıklık oranında tedarikçisini değiştirmek istediği halde değiştirememiş tüketicilerin büyük bölümünün yeni tedarikçilere ulaşabilmesi ile tüketiciler büyük avantaj sağlayabileceklerdir.
            Bu noktada belirleyici unsur ise, tüketicinin ihtiyaçlarına cevap verebilecek bir organizasyon, tüketicinin kolay iletişim sağlayabileceği ortam ve güven unsuru olacaktır.

Coşkun Tezel
coskuntezel44@gmail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder