Elektrik Ticaretinde Kartlar Yeniden Karılacak..!
Türk Telekom KAP (Kamu Aydınlatma Platformu)’a yaptığı
açıklamada “Bağlı ortaklığı TTES Elektrik Tedarik A.Ş.’nin Enerji Piyasası
Düzenleme Kurumu’ndan Tedarik Lisansı aldığını belirtmiştir.
EPDK’nın 2016 yılı serbest tüketici limiti olarak
belirlemiş olduğu 3.600 kwh/yıl limitini doldurmuş olup, sektördeki potansiyel
serbest tüketici sayısının artmış olması bir yana;
Özellikle dağıtım sektöründe faaliyeti olmayan mevcut
tedarikçilerin,
Güvence sorununu teminat mektubu veya Bankalar
aracılığıyla DBS (doğrudan borçlanma sistemi) yöntemiyle çözebilen yüksek
tüketimli tüketicileri portföylerine katmaya yönelerek,
Hedef tüketicilerinin yoğun
olduğu bölgelerde acente veya bayilik organizasyonu gerçekleştirip, hedef
tüketiciye ulaşma, güvence ve tahsilât sorunlarını çözememeleri nedeniyle serbest
tüketici hakkı kazanmış olan, fakat daha düşük tüketime sahip tüketicilere
çözüm sunamamış olmaları nedeniyle,
Yeteri kadar potansiyel serbest tüketiciye
ulaşılamamış veya tedarikçilerin yerel organizasyonlarının yeterli olmaması
nedeniyle potansiyel serbest tüketicilerin tedarikçilere ulaşamaması nedeniyle
elektrik ticaretinde rekabet tam olarak gerçekleşmemiştir.
Tam bu sırada, İnternet, Sabit
ve mobil telefon hizmetleri yanında bireysel bilişim donanımları tedarik ederek
çoklu endüstriyel tedarikçi konumunda olan ve Ülke geneline yayılmış olan
binlerce acente ve yerel ofislerinin avantajlarını kullanabilecek bir
potansiyele sahip olan Türk Telekom, bağlı ortaklığı pozisyonundaki TTES şirketi
aracılığı ile oyuna girmesi ile;
Her noktadaki tüketiciye
ulaşabilme imkânı yanında, mevcut müşteri portföyünden yararlanarak, düşük
maliyetlerle tüm hedef kitleye uygun pazarlama imkânı,
Teklif verme, sözleşme
imzalama ve ödeme konusunda tüketici davranışlarını belirleyen konularda, kendi
acente ve ofislerini kullanarak kendileri lehine büyük bir avantaj sağlama,
Dünyada görülen örneklerde
tedarikçi geçişleri en fazla küçük ölçekli tüketicilerde olduğu, fakat
ülkemizde piyasa açıklık oranı % 85 üzerinde olmasına rağmen, elektrik
ticaretinde serbestleşmenin hedeflenen noktaya gelememiş olması nedeniyle,
sayıca çok fazla olan ve tedarikçiye erişim sorunu yaşayan veya gerek mevcut
tedarikçisinden veya müşterisi olduğu son kaynak tedarikçisinden memnun olmayan
bu büyük potansiyeli uygun bir pazarlama stratejisi ile portföylerine katabilme
imkânı,
Şirketin piyasada bilinirlik
ve piyasadaki imajı gibi,
Avantajlarını eylemlerine
yansıtabilmesi durumunda, oluşacak tüketici geçişgenliği nedeniyle tüm
tedarikçiler kendi konumlarını gözden geçirerek yeni arayışlara gidebilecekler
ki, bunun neticesinde ise hem işini iyi yapan tedarikçiler hem de piyasa
açıklık oranında tedarikçisini değiştirmek istediği halde değiştirememiş
tüketicilerin büyük bölümünün yeni tedarikçilere ulaşabilmesi ile tüketiciler
büyük avantaj sağlayabileceklerdir.
Bu noktada belirleyici unsur ise, tüketicinin
ihtiyaçlarına cevap verebilecek bir organizasyon, tüketicinin kolay iletişim
sağlayabileceği ortam ve güven unsuru olacaktır.
Coşkun Tezel
coskuntezel44@gmail.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder