Tüketici
Mağduriyetlerinde Yüksek Kayıplı Dağıtım Şirketlerinin Muafiyetleri!
6446 Sayılı Elektrik Piyasası
Kanunun Geçici 18. Maddesine dayanılarak EPDK tarafından hazırlanan yönetmelik
taslağında, Yüksek kayıplı ( “ Elektrik Piyasasında, OSOS Kapsamı ve
Sayaç Yeri Düzenlemesi” başlıklı yazımızda tanımı yayınlanmıştır.)
Yönetmelik taslağına göre Elektrik Dağıtım Şirketlerinin,
21.12.2012
tarih ve 28504 Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan “ Elektrik Dağıtımı ve
Perakende Satışına İlişkin Hizmet Kalitesi Yönetmeliği”nin;
16.Maddesinde düzenlenmiş olan tedarik sürekliliği
kalitesine ilişkin uygulama ile anılan Yönetmelik eki Tablo-6’da yer alan
Ticari Kalite Kodu No:10 numaralı ticari kalite uygulamasından
TİCARİ
KALİTE KOD NO
|
TİCARİ KALİTE
GÖSTERGESİ
|
STANDART SÜRE
|
TAZMİNAT MİKTARI VEYA YAPILACAK İŞLEM
|
10
|
Günlük azami bildirimli kesinti süresine uyulması
|
Bildirimli dahi olsa günlük kesinti süresi azami on iki
saati geçemez
|
Kesintiden etkilenen kullanıcı başına
Mesken Abonesi: 50TL
Diğer Aboneler: 100 TL
|
Kaynaklı tazminat
ödemesi yükümlülüklerinden,
23.maddesinde belirtilen teknik kalite kriterlerine uyma
yükümlülüğünden,
Ayrıca,
26 ncı maddede belirlenen cihaz hasarına ilişkin
yükümlülüklerden,
Muaf tutulmaktadırlar.
Buna
göre, Yüksek kayıplı Elektrik Dağıtım Şirketi Lisans bölgesindeki kaçak
elektrik kullanmış veya kullanmamış, diğer Dağıtım bölgesindeki tüketicilerin
kullanabilecekleri enerji kalitesine yönelik haklardan mahrum kalacakları gibi
tazminat haklarından da mahrum olacaklardır.Söz konusu yüksek kayıplı bölgelerdeki kaçak/kayıp oranları düşmediği sürece bölgedeki tüketicilerin bu hak kaybına uğramasının yanında Ülke genelindeki On üç Milyonluk tüm tüketiciler faturalarında kayıp/kaçak bedeli ödemeye devam edeceklerdir.
Buna rağmen aynı yönetmelik taslağında;
“Yüksek kayıplı şirketler kayıp oranlarını düşürmek için gerekli tedbirleri alır ve alınan tedbirleri ve sonuçlarını 6 aylık dönemlerde Kuruma bildirir.” İfadesi bulunmakla birlikte;
Elektrik satış tarifeleri bile 3’er aylık dönemlerle yapılırken dağıtım şirketlerinin kayıp/kaçak oranlarının düşürülmesi için uygulanacak tedbirlerin 6’şar aylık dönemlerle düzenlemesinin sonuca ulaşmayı geciktireceği gibi, hedef oranların yakalanmasında başarısız olan şirketler için ise herhangi bir yaptırımdan bahsedilmemektedir.
Sektörün başına bu kadar problem
olan bu sorunun çözümü için stratejilerin daha kısa vadeli düzenlenmesi ve
başarı getirmeyen uygulamaların gözden geçirilmesi sağlıklı bir sonuca daha
kısa sürede ulaşılmasını sağlayacaktır.
Coşkun Tezel
coskun.tezel@akillisebekeler.com
Not: Hizmet kalitesi yönetmeliğinin tümünü görmek isteyen
okuyucularımız, 21.12.2012 tarih ve 28504 Sayılı Resmi Gazeteden temin
edebilirler.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder