26 Haziran 2023 Pazartesi

FItRAT'INA UYGUN ELEKTRİK DAĞITIM ŞİRKETİ

 

                              Bir elektrik dağıtım şirketi, tüketiciye bir yazı göndererek kullanım yerindeki elektrik sayacının optik portundan "sayaca müdahale edildiği verisi alındığı" nedeniyle sayacın değiştirilerek laboratuvarda test yapıldığı, bu nedenle tüketiciye sayacın değiştirilesinden 10 ay sonra düzenlediği kaçak faturasını ödemesini talep etmiştir, tüketici ise aşağıda görülen dilekçe ile aynı zamanda (16.05.2023 ) dağıtım şirketine elden başvuruda bulunurken aynı dilekçeyi EPDK ve Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığına göndermiştir.

                     Tüketici dilekçesinde, yapılan yanlış işlemlerle ilgili olarak; sayacın optik portundan müdahale uyarısı geldi ve sayaç değiştirildi ise neden geriye dönük 365 günlük kaçak hesaplaması yapıldığı, yönetmeliğe aykırı olarak güç hesaplamasında yönetmelikte belirtilen kurulu gücün % 60'ı üzerinden hesaplama yapılacağı amir hükmüne rağmen neden kurulu gücün % 100'ü üzerinden hesaplandığı, Belediye gelirleri kanununu çerçevesinde belediye mücavir alanları dışındaki elektrik tüketicilerine uygulanmaması gereken tesisin bu güne kadarki elektrik tüketim faturasında BTV  (Belediye Tüketim Vergisi) tahakkuk ettirilmezken neden sadece kaçak elektrik tüketim faturasında 148.000 Tl. BTV tahakkuk ettiği gibi onlarca soruya hiç değinmeden aşağıdaki "kaçak elektrik kullanımınız tespit edilmiştir" ifadesi ile yönetmeliklere aykırı işlemleri görmezden gelerek cevap niteliğinde bir yazı göndermiştir.

                    Bu dağıtım şirketi EPDK'nın bağlayıcı yönetmeliklerine uymuyorsa suç işlemiş sayılmıyor mu? tüketici dilekçesi aynı zamanda hem yönetmelikleri çıkaran EPDK'na hem denetleme yetkisi bulunan Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığına gönderilmiş olmasına rağmen neden bu iki kamu otoritesi herhangi bir işlem yapmamaktadır.

                    Bu dağıtım şirketi bu kadar hukuksuzluğu yapabilecek cesareti nereden alıyor, her dağıtım şirketi, düzenleme yetkili kamu kurumunun yönetmeliklerini uygulamaz kendi kafasına göre uygulama yaparsa bu karmaşa nasıl düzelir.

                    Yıllardır şehirleşmede uygulanan kuralsız işlemlerle yapılaşma sonucunda oluşan şehirlerin bir depremde birkaç saniyede nasıl yerle bir olduğundan hiç ders almamış görünüyoruz, bu kuralsızlık, bu cezasızlık uygulamaları devam ederse tüketicinin kamuya güveni kalmayacağı gibi, bozulan bu kamu düzenini düzenlemek hiç kolay olmayacağı gibi vatandaşa vereceği hasar da yıllarca düzeltilemez. 

                    




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder