1 Ocak 2017 Pazar

Tek terimli ve Çift terimli Tarife Sınıfları ile Tek zamanlı ve Üç zamanlı tarifeler

Dağıtım sistemine bağlı tüketicilere uygulanan tarife sınıfı, Tek Terimli ve Çift terimli olmak üzere iki sınıfa ayrılmaktadır.
             Tek Terimli Tarife: Dağıtım sisteminden çekilen (tüketilen kwh)’ın dağıtım bedeli uygulaması esasına göre faturalandırılan aboneler tek terimli tarife sınıfında olanlardır.
            Çift Terimli Tarife: Dağıtım sistemine yalnızca OG seviyesinden bağlı olup, Çekilen gücün en yüksek anlık değerinin belirlenebilmesi için ölçü sisteminde demandmetreli sayaç bulunan/bulunacak olan,
Bağlantı veya sözleşmede belirtilen güç (kW) karşılığı üzerinden, şayet belirtilen gücün (kW) aşılması durumunda güç ve güç aşım bedeli yanında, dağıtım sisteminden çekilen (tüketilen kwh)’ın dağıtım bedeli esasına göre faturalandırılan aboneler çift terimli tarife sınıfındaki abonelerdir.
Darbeli yük çeken sanayi tesisleri ile ark ocağı tesisleri bulunan tüketici olarak çift terimli tarife sınıfına tabi olup, diğer tüketiciler (OG’den ölçülmek kaydıyla) talep etmeleri halinde, dağıtım sistemine OG seviyesinden bağlı tüm üretim tesisleri veriş yönünde zorunlu olarak çift terimli tarife sınıfından enerji kullanabilirler.
Çift terimli tarife sınıfından enerji tüketen serbest tüketicilerin tedarikçilerden aldıkları teklifleri incelerken, özellikle Güç ve Güç Aşımı bedellerinin ilgili dağıtım şirketlerinin gelir kalemleri olması nedeniyle, tedarik şirketlerinin söz konusu bedelleri dağıtım şirketleri adına tüketiciden tahsil ederek ilgili dağıtım şirketine fatura karşılığı ödenmesinde aracı olmaları nedeniyle,
Bu iki bedel tutarında bir indirim yapamayacak olması dikkate alınarak, bu bedellerde indirim taahhüdünde bulunan tedarik şirketlerinin tekliflerini daha dikkatle incelemeleri gerekmektedir.
Tüketiciler tarafında Tek ve Çift terimli tarife sınıfları ile Tek ve Üç zamanlı perakende satış tarifeleri konusunda bir karışıklık olduğu görülmektedir,
Tek ve çift terimli tarife sınıfını yukarıda izah etmeye çalıştık, tek ve üç zamanlı tarife ise kısaca, tüketilen elektrik enerjisinin tüketim zaman dilimlerine göre farklı birim fiyatlardan hesaplanmasıdır.
Tek Zamanlı Tarife: Günün tüm zamanlarında tüketilen elektrik enerjisinin enerji bedelinin tek bir fiyat üzerinden hesaplandığı tarifedir.
Çok Zamanlı Tarife: Tüketilen elektrik enerjisinin günün belirlenmiş zaman dilimlerine göre belirlenmiş farklı fiyatlardan hesaplanması esasına dayanan bir tarifedir.
Görüldüğü gibi Çift terimli tarife sınıfından elektrik tüketen tüketicilerde tüketilen enerjinin (kwh) enerji tarifesindeki fiyatı yanında ayrıca sözleşmede belirtilen güç ve (varsa güç aşımı) bedellerinin tarife karşılığı ile hesaplanırken,
Tek zamanlı ve Üç zamanlı tarife gruplarından elektrik tüketen tüketicilere ise, Tek zamanlı tarife kullanıcılara gün içinde zaman dilimi dikkate alınmaksızın tek fiyat üzerinden, Üç zamanlı tarife kullanıcıları ise tükettikleri enerji (kwh)’ın gün içerisindeki zaman dilimlerine karşılık gelen birim fiyatlar üzerinden birden fazla (üç) farklı fiyatla fiyatlandırılarak hesaplanmasıdır.
Dağıtım sistemine OG’den bağlı olmak kaydıyla, Tek terimli ve Çift terimli tarife sınıfı seçenekleri (Darbeli yük çeken sanayi tesisleri, ark ocağı tesisleri ve dağıtım sistemine OG’den bağlı üretim tesisleri hariç) ile
Tek veya üç zamanlı tarife seçenekleri tüketici tercihlerine bağlıdır. Tüketiciler tercihlerini yaparken tüketimleri ile tüketimlerine bağlı seçenekleri inceler veya yıllık tüketim miktarı (2400 kwh üzeri tüketimi olan) serbest tüketici hakkı kazanmış tüketiciler farklı tedarikçilerden daha uygun fiyata elektrik enerjisi temin ederek daha avantajlı fiyatlara ulaşabilirler.
coskuntezel44@gmail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder